sf4444.jpg

For at ansøge om kennelmærke hos DDH, skal der udfyldes en formular med oplysninger om ønsket kennelmærke, og hvilke racer det skal gælde for. Du skal helst skrive tre forslag til navne på din kennel.

Der skal også oplyses om antal af hunde, og hundenes forhold, både indendørs og udendørs i ansøgers eje. Dette dokument skal verificeres og udfyldes af en anerkendt dyrlæge og underskrives af både ansøger og dyrlæge.

Oprettelse af kennelmærke koster 500 kr. som skal betales inden/samtidig med ansøgning. Årlig afgift af kennelmærke koster 200 kr.  Beløbet betales sammen med medlemskab i december måned hver år.

Som kennel opnår du f.eks. rabat på stambogsføring, samt muligheden for langt nemmere at "kende dine hvalpe" igen.

DDH lægger stor vægt på dyrevelfærd, og vi vil gerne henvise til vores sundhedspolitik på området.

Passer vores holdninger med dine, og ønsker du at vide mere om Kennelmærke hos DDH, send ansøgningen

eller spørgsmål om kennel til : ddhkontor@gmail.com

• Ansøgning om kennelmærke skal udfyldes, både af indehaver og vedkommendes dyrlæge.

• Kennelmærket må ikke ligne allerede reg. mærker.

• Man må som kennelmærke indehaver i DDH ikke stambogsføre i andre klubber samtidig.

• Alle hvalpe skal have kennelnavnet foran eller bagved.

• Alle hvalpe skal fødes og passes hos opdrætter indtil salg.

• Udstationerede drægtige tæver skal hentes hjem mindst én uge før fødsel og må ikke sendes retur til udstationeringsvært før alle hvalpe er solgt.

• Der må gerne være 2 kennelmærker i samme husstand(Mand/Kone eller Forældre/Barn over 18) dog ikke med samme race(r).

• Kennelmærkeindehaveren opnår rabat ved stambogsføring, dog først efter mindst ½ år med Kennelmærket.

• DDH kan til enhver tid komme på uanmeldt besøg.

Alle opdrættere, uanset kennelmærke skal til enhver tid sørge for, at alle hunde bliver passet og lever under forsvarlige forhold.