• ddhdanmark

Ophørt samarbejde med IDR.ev

Til Nicole

Vi skriver til dig da vi ikke kan få kontakt til dig over Messenger som ellers aftalt og du ringer ikke tilbage.

DDH havde den forståelse at der var samarbejde mellem DDH og IDR.ev, og ved samarbejde mener vi bl.a. hører information omkring udstillinger der skulle afholdes.

At begge klubber viser hinandens logo på hjemmesider o.l.

At lave sunde rene racetypiske hunde.

At dommer uddannelsen ikke bare bliver hastet igennem.

Når man har samarbejde så henvender man sig til den klub i det gældende land hvis man ønsker at lave en udstilling.

Havde du skrevet så ville vi gerne have hjulpet dig da vi har forståelse for at det er svært at holde den i Tyskland.

Men du vælger at gøre det uden info til os.

Vi fik efter Jeres udstilling her i Danmark tilsendt spørgsmål, undren (fra udstillere) omkring hvordan du kan have uddannet …… som dommer på så kort tid som det tilsyneladende er gjort.

Han har ganske rigtigt været Ringsekretær hos os gennem flere år. Han var ligeledes startet på dommeruddannelsen, men valgte at stoppe efter meget kort tid da han, efter eget udsagn ikke kan huske standarderne.

Det var derfor til meget stor undren for os, at se at han nu pludselig er færdiguddannet, og må agere dommer hos dig og andre steder.

Vi ved godt at I har et godt venskab og men det gør ikke at man kan udelade 4-5 års dommeruddannelse og grine af andre dommere/ klubber som faktisk knokler for at gøre det korrekt.

1. Du bruger en dommer som ikke er uddannet.

2. Du har blandinger på udstillingerne, hvilket er ok i din klub men ikke i vores.

3. Du fortæller vores medlemmer at de kan bruge IDR.ev Certkort i DDH.

Hvordan havde du tænkt dig at vi skulle kunne acceptere dem?

Vi har accepteret et cert fra dig da det er …… der har udstedt det.

Dog vil vi informere dig om at det fremover ikke vil blive accepteret fra IDR.ev

4. Du udsteder stamtavler uden opdrætter, kun ejer.

5. Der er ingen stambogsnumre på anerne i bøgerne..

6. Du laver stambøger på Maltesere med fejlfarve i da de kun findes i hvid.

Så det betragtes som en blanding og kan derfor ikke stambogsføres.

Har du evt. spørgsmål er du velkommen til at rette henvendelse til bestyrelsen og ikke spørge vores medlemmer om hvorfor du ikke bliver inviteret som dommer.

På den baggrund har vi valgt at opsige samarbejdet fra dags dato og dine stambøger samt cert vil ikke blive accepteret i DDH.

Dette vil blive offentliggjort på vores hjemmeside samt facebookgruppe i dag.

På bestyrelsens vegne

Linda Hollænder

462 visninger

Seneste blogindlæg

Se alle

Vil du være Dommer / Ringsekretær ?

Hej Alle. Så er vi ved at være klar til næste opstart af nye dommere & ringsekretærer. Går du rundt med et ønske om at blive dommer eller ringsekretær? Dommer: Det vigtigste for os at er at du kan tål

Prisstigninger

Prisstigning på udstillingerne Fra 1/1-2023 vil der være prisstigning på udstillingerne. Det hele stiger i priser, og alle de ting vi bruger, såsom pokaler, rosetter, medaljer og meget andet, bliver d

Ny mode trend