DDH-LOGO.jpg
retningslinier.jpg
DDH-LOGO.jpg

Retnings linjer for stambogsføring samt godkendelse til avl/opdræt.

1. Opdrættere med kennelmærke i DDH, kan efter 6 mdr.´s medlemskab opnå rabat ved stambogsføring 200 kr. pr. stk. Opdrættere uden kennelmærke kan efter 6 mdr.´s medlemskab få stambøger til 350 kr. pr. stk.
    Ikke medlemmer kan få stambøger til 500 kr. pr. stk.

2. Alle stambøger skal indsendes til DDHs stambogsføringskontor første gang de bruges i avl, gerne kopi. Ansøgning om stambøger kan indsendes på mail.

3. Ved indsendelse af div. papirer på mail SKAL scanning/kopi være af god kvalitet

4. Alle oplysninger såsom; udstillingsresultat, samtlige for racen gældende sundhedsrestrektioner, parringsattest (med såvel tæve + hanhundeejers underskrift) og hvalpeattest skal være indsendt inden hvalpene er blevet 3 uger gamle. Penge skal være DDH i hænde inden ydelsen udføres.

5. Alle hvalpe skal stambogsføres samtidig og senest når de er 3 uger gamle.

6. Indavl er ikke tilladt i DDH. I DDH må der parres fætter og kusine (6,25%)

7. Betaling af stambøger, indsendes samtidig med papirer, og senest når hvalpene er 3 uger gamle.

8. Der skal altid medsendes kvittering på indbetaling af beløb til såvel stambogsføring samt ejerskifte.

9. Der skal betales bod ved for sen indbetaling/indsendelse af papirer.

10. Såfremt en opdrætter laver mere end tre kuld hvalpe årligt, opfordrer DDH opdrætter til at tage Hundeholderuddannelsen, da opdrætter så vil være omfattet af Erhvervsmæssig handel med og opdræt af hunde (Bek. 1466 af 12/12 2007)

11. Alle krav om sundheds- og udstillingsresultater skal være indfriet før der kan opnås stambøger på hvalpe.

12. Der kan søges om dispensation for alder eller præmiering. Dette koster 500 kr. og skal betales samtidig med stambogsføring

13. Enhver dispensation skal godkendes af bestyrelsen

14. Ved alle dispensationer vil der komme avlsforbud på hvalpene, indtil de kan stilles på udstilling, og godkendes på denne. Efter godkendelse kan der rekvireres ny stambog uden avlsforbud, dette er for ejers regning.

15. Ved opdrætter forstås den der ejer tæven ved hvalpenes fødsel.

16. Opdrætteren kan få indført evt. avls – eller udstillingsklausuler på stambogen, efter at være registreret som opdrætter og have stambogsført den pågældende race i 3 år, samt at dette skal være velbegrundet.

17. Når en opdrætter ansøger om stambøger i DDH, gælder samme ret som besøgsret for kennelmærker.

18. Alle hvalpekøbere modtager ved ejerskifte tilbud om gratis medlemskab af DDH i indeværende år, samt tilbud om 1 gratis udstilling, som dog skal bruges, inden hunden er 9 mdr. gammel.

19. DDH kan nægte at udfærdige stambøger såfremt en opdrætter er ekskluderet af DDH eller er dømt for belastende forhold mht. dyr.